About

Friday, March 15, 2013

QUEST Vitamin C 1000mg - Timed Release From Birmingham


Quest adalah jenama yang baru meningkat naik di malaysia...setanding dengan jenama Pharmacy lain seperti Bio-Life dan juga Blackmores...:)

Quest Vitamin C amat jarang ditemui di Malaysia....Halal ke?? Semestinya Halal kerana Ianya diperbuat tanpa sebarang hydrogenated fats, animal substances dan bahan2 artificial lain dan sangat sesuai untuk vegetarians.......:)

Mendapat kelulusan KKM dengan kod pendaftaran = MAL 19950605 XS

So , usah ragu-ragu lagi ye...:)

Ini dia produk Vitamin C yang Original. Lihat saja bentuknya pun dah ada beza dengan Vitamin C lain. Bukan seperti Vitamin C yang sintetik yang dijual borong dan mudah pecah. Amalkan dan anda akan merasai kecantikanya!

Vitamin C 1000 mg : Sebotol 30 biji
Harga: RM50

Vitamin C yang berfungsi untuk merawat kulit, menghilangkan masalah dalaman kulit dan memberi kesihatan yang baik. Pengambilan 1 biji sehari. Sangat berkesan!

Kulit akan menjadi lembut dan lembap semulajadi. Jerawat akan mengecut dan berkurangan. Ia akan membuang toksin dari badan dan menjadikan badan lebih sihat dan bersih. Semakin lama mengamalkan, semakin cerah berseri. 

Ia ada Expired Date ya...

Vitamin C ini sangat Best kerana....

1. Ia ada timed release. Maksudnya ia disimpan dalam tisu badan kita, kalau kita berhenti makan dalam tempoh tertentu kita masih boleh menikmati kesanya. Akan terus membekalkan khasiatnya sehingga 6 jam!

2. Ia bersama Bioflavonoids. Ini akan mencepatkan serapan khasiat Vitamin C ni sehingga 35%!! berbanding Vitamin C lain terutama yang sintetik yang banyak dalam pasaran. Maksudnya Vitamin C ini lebih cepat!

3. Membantu mengsintesis / menghasilkan Collagen semulajadi dalam badan, yang sangat penting untuk kulit, rambut dan kuku.

4. Meningkatkan penyerapan zat besi.

5. Antioksidan.

6. Pengamalan berterusan akan mencegah penyakit kardiovaskular dan katarak. Mata akan lebih terang dan bersinar gitu.....boleh kurangkan rabun.

7. Sangat baik untuk sistem imunisasi badan, repair dan renew tisu badan kita. Menjadikan kulit lebih mantap, sehat, cerah.

8. Juga menurunkan tekanan darah bagi yang mengalami hipertensen.

9. Sesuai untuk vegetarians.

10. Jerawat, minyak, apa sahaja masalah insyaAllah sesuai. Rawatlah dari dalam ya....

11. Kulit kepala yang berkelumumur juga akan menjadi makin sihat dan bebas kelumumur serta gatal-gatal.

12. Kurangkan keguguran rambut yang sememangnya perkara yang paling tak disukai oleh wanita, lelaki juga =)

Satu Tablet Membekalkan:
Vitamin C 1000mg 
Citrus Bioflavonoids Complex 100mg 

Kandungan Tambahan:
Di-calcium phosphate (filler and binder)
Non-GM soya lecithin (emulsifier)
Magnesium stearate (lubricant)
Hydroxypropylmethylcellulose (time release / glazing agent)

Bebas Dari:
Hidrogenasi lemak; bahan haiwan; pengawet tiruan, warna dan perisa; tambahan kanji, sukrosa, laktosa atau garam, yis, gandum atau gluten.

(Hydrogenated fat; animal substances; artificial preservatives, colours and flavours; added starch, sucrose, lactose or salt; yeast, wheat or gluten). 

0 comments:

Post a Comment